מאכלים להכנה של ילדים - תוכן קולינרי | השף הלבן

חמישה מאכלים שאפשר לתת לילדים להתנסות איתם

כשילדים עושים את הצעדים הראשונים שלהם במטבח, צריך לתת להם הכוונה עם מאכלים שהם יוכלו להצליח להכין בצורה טובה בכוחות עצמם – ותתפלאו, יש לא מעט כאלה. לא רק שכך אתם מפתחים את העצמאות הטבעית של הילדים, אתם גם נהנים מזמן איכות משפחתי ומהנה במיוחד, ומרגעי קסם שתמיד תזכרו לטובה. לא בטוחים מהיכן כדאי להתחיל ובאיזה מתכונים כדאי להתנסות? הינה כמה רעיונות למגוון מאכלים שיספקו לכם ולידיים הקטנטנות שעות של הנאה!

מאת: עורך השף הלבן
פנקייקים לילדים

קציצות בשר קטנטנות

כן, זה נשמע סופר "כבד", אבל אלו אחד המתכונים שילדים הכי אוהבים להכין! תוכלו לשלב את הילדים כבר בשלב הכנת הבלילה, ולשתף אותם במעיכת הירקות, ערבוב הקציצות ואם הם גדולים מספיק - גם בקיצוץ עשבי התיבול. זו דרך נהדרת להסביר להם על היחס בין המרכיבים השונים ולראות יחד כיצד הבלילה הנפרדת הופכת לכדורי בשר או עוף קטנטנים. צמחוניים או טבעוניים? השמיטו את הבשר והכינו קציצות על בסיס צמחי, כמו ירקות או טופו - הם יתקבלו נהדר! לאחר שהבלילה מוכנה, בקשו מהקטנים לקרוץ ממנה קציצות קטנות - זה החלק שלרוב הם ישתפו בו הכי הרבה פעולה, וגם יתרמו את חלקם המענג במשימה. רקחו יחד רוטב שאתם אוהבים, וזללו בהנאה!

ערמת פנקייקים

יש כמה מאכלים שהפכו לסמל לארוחת בוקר משפחתית, אך הפנקייקים קוטפים את המקום הראשון - ולא בכדי! עיגולי הבצק הרכים והנימוחים הם אחד המאכלים האהובים ביותר על ילדים, ואתם לחלוטין יכולים להכין אותם יחד. בקשו מהילדים לשבור את הביצים, לטרוף אותן אל תוך הבלילה ואפילו - עם עזרתכם והשגחתכם - לשפוך את בלילת הפנקייק אל המחבת. אפשר להכין יחד גם תוספות פנקייק משמחות, כמו פירות אהובים, אגוזים, פתיתי שוקולד, סירופ מייפל בקערית קטנה וכל תוספת אהובה אחרת. את הפירות תוכלו לחתוך בצורות מגוונות, ואפילו להצטייד מבעוד מועד בקורצנים ייעודיים לפירות, בעזרתם תוכלו להכין צורות מדליקות כמו כוכב, לב וכדומה.

עוגות אהובות

הילדים זוללים בהנאה את עוגת השבת המשפחתית? לא מוותרים על עוגת שיש טעימה? מבקשים מכם שוב ושוב להכין עוגת ביסקוויטים? תוכלו להכין את כל אלה, ועוד הרבה עוגות נוספות, יחד! הילדים יכולים להשתתף בשלב הכנת הבלילה - לחתוך קוביות שוקולד ולהמיסן במיקרוגל (זהירות! זה חם), לטרוף את הביצים, להוסיף קמח לבלילה, לכוון את עוצמת המיקסר (עם הכוונת מבוגר, כמובן), למדוד את הכמויות הנדרשות למרכיבים השונים ואם גם פירות מככבים במתכון, כמו בעוגת בננות, למשל, לחתוך אותם בזהירות ולערבב בכיף. עוגת ביסקוויטים היא הקרם דה לה קרם (תרתי משמע) של עוגות שאפשר וכדאי להכין עם ילדים. הילדים ישמחו להכין את תערובת העוגה, לטבול את הביסקוויטים בנוזל ולקשט כיד הדמיון הטובה עליהם.

פיצה ביתית

אם יש מאכל שכל הילדים מסכימים לאכול, הרי שפיצה ללא ספק מככבת ברשימה (המפוקפקת והקצרה, אנחנו יודעים). הכנת פיצה יחד מספקת זמן איכות משובח ששכרו בצידו, וכמעט את כל תהליך ההכנה תוכלו לערוך בצוותא. כדאי למדוד יחד את הכמויות הנדרשות להכנת הבצק לפיצה, לתת לילדים לעבד אותו לכדי כדור עגלגל ולאחר התפחה קלה, גם לפתוח את הבצק ולהוסיף את התוספות האהובות עליהם. תוכלו לפזר את התוספות במרכז השולחן ולתת לילדים לבחור את התוספות שירצו ליהנות מהם, וגם לחתוך אותם (אם הם בגיל המתאים) לצורה שהם אוהבים. זו גם הזדמנות מעולה למשחקי דמיון משותפים. בקשו מהילדים לקשט את הפיצה ולספר דרכה סיפור, וכך התירס יכול להפוך לשמש זורחת, הזיתים לעץ רענן ורוטב העגבניות לשמלה אדומה וחגיגית.

מאפינס מתוקים או מלוחים

פשטידה, על כל נגזרותיה וצורותיה, היא אוכל נהדר לילדים - פשוט מערבבים את כל מצרכי המתכון, שולחים לתנור לבילוי קצר ונהנים ממאכל שכיף לקחת אחר כך לגינה (ולהניח לילדים להשוויץ שהכינו אותו לגמרי בעצמם). בעוד שבלילת המאפינס לרוב די אחידה, תנו לדמיון להוביל אתכם בשדרוגי המאפינס השונים - תוכלו להפוך את הבלילה למלוחה באמצעות הוספת גבינות שונות ותבלינים או להמתיק אותה עם מייפל ופירות קטנטנים. הצטיידו בתבנית שקעי סיליקון וכך תיהנו מארוחת ערב נהדרת שתספיק לכם לכמה ארוחות נוספות!    

פנקייקים לילדים

מתכונים נוספים שכדאי לטעום