המדריך המלא למאפים טבעוניים במיוחד לחג השבועות | השף הלבן

המדריך המלא למאפים טבעוניים לשבועות

שבועות לא חייב להיות חג טריקי בשביל הטבעונים! בתוך שולחן החג החגיגי אפשר לשלב גם מאפים טבעוניים שיהיו טעימים ומפתים. שקמה יעקובי בשני מתכונים נפלאים שמבוססים על בצק ספידי ומליות טבעוניות נפלאות.

מאת: שקמה יעקבי

שבלולי פסטו
אמפנדס פיצה טבעוני צילום: נמרוד סונדרס. סטיילינג: נעה קנריק

אמפנדס פיצה

קבלו את האמפנדס, המאפים הארגנטינאיים המפתים בגרסתם הטבעונית. אמפנדס אפויים מבצק ספידי זריז ונוח לעבודה במילוי של רוטב עגבניות ופתיתים מפלח בסגנון גאודה, שיוצרים ביחד את טעם הפיצה הממכר. הכי כיף לאכול אותם כשהם יוצאים לוהטים מהמקרר ועל כן הכניסו אותם לתנור ממש בסמוך להגעת האורחים.

למתכון המלא לחצו כאן >
שבלולי פסטו טבעוניים צילום: נמרוד סונדרס. סטיילינג: נעה קנריק

שבלולי פסטו

שקמה במתכון לשבלולים נפלאים חמים וטעימים במילוי פסטו, עגבניות מיובשות ופתיתים מפלח בסגנון גאודה. ממרח הסויה שבמלית גורם לכל העסק להתאחד ולהפוך למלית אדירה בטעם גבינתי מעודן ומפנק. מתכון עשיר שמרגיש מסובך, אבל למעשה, הוא אחד המאפים הפשוטים שתכינו לשולחן החג שלכם

למתכון המלא לחצו כאן >

אז מה זה בצק ספידי? תתכוננו להתאהב, בצק ספידי הוא בצק קל, מהיר וטבעוני שלא זקוק להתפחות ולישה ארוכה. צ'יק צ'ק ויש לכם בצק נפלא שישמש אתכם לשלל מאפים מלוחים ומתוקים. ממנו נכין שבלולי פסטו עם מילוי עשיר של עגבניות מיובשות עם ממרח סויה ופתיתים מפלח בסגנון גאודה ואמפנדס פיצה נפלאים שפתיתים בסגנון גאודה של תנובה ALTERNATIVE יוצרים בו את האפקט של הגבינה הנמתחת שכולנו אוהבים.

שני טיפים חשובים של שקמה: לא לרדד את הבצק דק מידי – כדי שזה יוכל להחזיק את המלית היטב מבלי להיקרע, ולא להעמיס יותר מידי מלית על כל מאפה, כדי שהמילוי לא יישפך מהצדדים.

מתכונים נוספים שכדאי לטעום